Afdeling

Per 20 december 2017 bestaat het bestuur van de lokale afdeling Steenwijkerland uit:

Voorzitter: Guido van der Veen
Secretaris: vacant
Penningmeester: Martien Spitzen
PR & communicatie: Ysbrand Visser

Contact: steenwijkerland@groenlinks.nl

Achtergronden
Bestuur GroenLinks Steenwijkerland

Guido van der Veen

>> Voorzitter

• Geboren in 1957
  • Lid van GroenLinks lid sinds de oprichting in 1990
  • Binnenschipper van beroep

Hobby

• Schaatsen (training geven)

Ik heb gekozen voor een bestuursfunctie in Steenwijkerland, omdat er ondanks voldoende potentieel geen actieve afdeling in onze gemeente meer was. Nu moeten we het nodige doen om GroenLinks weer in de gemeenteraad te krijgen. Ik ben er van overtuigd dat we dat voor elkaar krijgen.

Martien Spitzen

>> Penningmeester

• 1949 geboren in Oldemarkt

Opleiding

• lagere en middelbare landbouwschool, PD boekhouden en MBA

Werkervaring

• bij ouders op boerderij en enkele andere boerderijen; 6 weken in een fabriek; 13 jaar kantoor (administratief) bij 5 verschillende werkgevers; 30 jaar melkveehouder, waarvan 21 jaar biologisch en tot heden 5 jaar biologisch tuinder

Bestuurservaring

• 3 jaar in het jeugdwerk; 4 jaar RK-kerkbestuur Steenwijk (penningmeester); 4 jaar RK-parochieraad Wolvega; diverse adviesfuncties

Burgerlijke staat

• gehuwd in 1971 met Mea; 3 kinderen en 6 kleinkinderen

Hobby’s/interesses

• sport, natuur en landschap, voeding, gezondheid, milieu, politiek (nationaal en globaal), klimaat

Ik wil de zwakkeren in de samenleving helpen en beschermen. Ik kies voor Links vanwege de sociaal zwakkere of onderdrukte mensen en voor Groen vanwege alles wat leeft, en met name voor biodiversiteit. Niet omdat het leuk en mooi is, maar omdat het moet!! Er valt heel veel mee te verdienen/besparen. Verder vind ik normen en waarden heel belangrijk en ook eerlijk delen.

Ysbrand Visser

>> PR & communicatie

• in 1961 geboren (en getogen) in Den Haag
  • lid van GroenLinks sinds 2012
  • sinds 1998 woonachtig in Steenwijk
  • dienstweigeraar

Werkervaring

• atletiekjournalist sinds 1986, oa:
  • Eurosport 1992-2007
  • eindredacteur, redacteur, hoofdredacteur, webmanager Runner’s World 1987-2017
  • vrijwilligersfuncties bij Haag Atletiek, Atletiekunie, Kleurrijk Atletiek en d’Olde Veste’54

Hobby’s

• hardlopen, ATB’en, schaatsen, natuur
  • oud-international, Nederlands kampioen en recordhouder 110 meter horden (13.96)

Als lid van deze moderne westerse maatschappij is het zaak te beseffen hoe goed wij het feitelijk hebben in vergelijking met de medemens elders. Laten we de minder bedeelden in onze omgeving en op andere continenten zoveel mogelijk helpen zich te ontwikkelen en te ontplooien. Bedenk in hoeverre onze eigen consumptie nog nodig is. Laten we onze leefomgeving en aardbol juist beschermen tegen overconsumptie op állerlei terrein. Als recreatief sporter in de fantastische natuur in Steenwijkerland is het besef en de drang groot om samen met de landbouw en veeteelt te zorgen voor een duurzame toekomst voor onze kwetsbare natuurlijke omgeving.